måndag 14 september 2009

blog vs spot

Det finns dem som är gamla och trötta i internetgamet. Som tror att man kan ta betalt för saker som finns i bättre versioner gratis. Blog.com verkar falla in just i den kategorin. Av mina blog-stats (och min skivförsäljning) att döma är jag ingen Britney Spears. Det borde därför gå utmärkt att hålla jämn takt med trafikflödet på min blogg - men icke. Varje månad når jag nån form av stenåldersmässig transfer limit och sedan får mina besökare (du) inte se bilder mer, bara text. Så efter mycket våndande över att bli av med den klart klatschiga adressen jonatan.blog.com så får framtiden nu istället hostas av google och heta jonatanb.blogspot.com
En nyhet (för sådana ska man ju ha) är att jag kommer försöka skriva mer på svenska. Ibland bara. Kanske.
Så vänligen börja nu begagna er av detta som er one-stop-shop till allt som har med teologi, matlagning och musik att göra... och droppa gärna en kommentar nu och då!

Fridens
Jonatan


----

After a year of great confusion and a stranglehold on how much data one blog may transfer (hardly any it seems), I've decided to leave blog.com and instead rely on the sturdy hosting of google who doesn't seem to mind hosting blogs that people actually read. People charging money for less usable versions of something you can get from free is a tiresome breed on the internet. Blog.com surely falls into this category. Hence good bye to the nice address jonatan.blog.com (the url was the only reason I stayed), and hello to the not impossible to remember jonatanb.blogspot.com.
One new thing with this blog is that I will write more in Swedish. It surprised me that people would comment on my former myspace-blog every time I wrote in Swedish, pointing out that not everyone understands Swedish. Well, english may be lingua franca, but I like Swedish. Very much, actually. And sometimes, as you learn whilst taking a hermeneutics class, translations are never quite the same things as what they intended to translate.

Yours truly
Jonatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar