söndag 8 augusti 2010

Grill & Soul @ Incontro



Söndagar i sommar-Göteborg betyder att Incontro (Korsvägen/Gothia Towers) hostar en skön grillbuffé, uppbackat med sköna soultalanger: Paul Mac Innes, frontar med finfina vocals och likaledes tjusig svid. I bandet hittar vi bl.a. Markus Z som producerade min nya singel tillsammans med mig.


Nu brukar ju inte buffet vara ett ord som jag eftersöker på mina gastronomiska äventyr. Men med grill framför så beslöt jag mig för att ge det hela ett försök. Well done me.


Min tallrik innehöll: Gazpacho, chevretoast, en ramslökbea m potatis, tryffel- och svampsmör, en DIY caesarsallad och en potatissallad (färdigställd av kocken). Till detta fick jag en grilltallrik med scampi (schyssta?), kyckling, och de tre som jag tyckte var höjdare - fläskkarré, marinerad entrecote och en lammrostbiff. I min iver att prova olika saker med varandra (som ju är bufféns eviga välsignelse eller förbannelse beroende på vad man själv matchar ihop) så upptäckte jag en ny kombo: fläskkarré och caesarsallad! Det är definitivt en rätt som kommer återkomma på min tallrik även här hemma.


Vad jag vet går det hela av stapeln två gånger till i sommar. Ikväll och nästa söndag, från c:a 17:30, så skynda dit om ni gillar grill, soul, eller bådadera. Här kommer ett smakprov på den eminenta musiken!



1 kommentar: